Åben dør for feedback

Kampagne på Antropologi ved KU: Feedback NU

Er der nok feedback på Statskundskab? Studienævnsmedlemmer på SDU mener det er nok med en “åben-dør-politik”, hvor studerende kan få feedback på opgaver, hvis de henvender sig. Men det er ikke godt nok mener studerende på KU.

Statskundskabsstuderende på KU har startet kampagnen “Feedback er noget vi giver til hinanden” med kravet om individuel feedback på alle skriftlige eksamener og opgaver på studiet.

“Vi får ofte at vide, at man altid kan kontakte underviserne for at få feedback, men VIP’ere sætter ikke altid tid af til den slags, ligesom det er helt urealistisk, at undervisere skulle kunne give feedback på samtlige eksamensopgaver, de retter, når der ikke er afsat penge til det.”

Skriver de på deres facebook-side. Samme krav har studerende på Antropologi ved KU, hvor det lykkes dem at lave en aktion, hvor over 100 studerende “stod i kø for at få feedback“. Det viser at den nuværende “åben-dør-politik” ikke er godt nok, mener de. “Åben-dør-politik” handler om at studerende kan få feedback på opgaver, hvis de henvender sig til underviseren.

LÆS: Statskundskab på KU vil have mere feedback

Åben-dør-politik er godt nok på SDU
Skaberstaten har taget fat i studenterrepræsentanter i studienævnet for at hører, hvad deres holdning er til feedback på Statskundskab på SDU.

– Der er allerede en åben-dør-politik på Statskundskab, så studerende altid kan henvende sig til deres underviser for at få feedback for en opgave.

Fortæller Louise Hahn Bjørnsen, der mener at studerende i højere grad skal benytte sig af tilbuddet. Men anerkender, at der nok er for lidt kendskab til muligheden og derfor vil hun gerne have at der informeres mere om tilbuddet.

Christian Gundtoft mener at der er mulighed for forbedringer angående feedback, som man bør drøfte i studienævnet. Men også at studerende i højere grad benytter sig af de muligheder, der allerede er i dag:

– For eksempel ved jeg, at der er flere frivillige opgaver i nogle af fagene, hvor der er mulighed for fordybelse i faget og hvor der medfølger feedback. Her kræver det selvfølgelig at man laver en opgave, for at få feedback, men der en del studerende, der simpelthen ikke laver opgaverne.

Han synes det er synd, at studerende ikke bruger denne mulighed for at på feedback på en opgave.

Louise mener desuden, at et krav om individuel feedback ikke nødvendigvis vil være gavnlig for studerende. Feedback skal være en mulighed for de studerende, men ikke et krav at de skal tage modtage feedback imod deres vilje.

– I dag kan studerende, der ønsker at få feedback, også få det. Men indfører vi et krav, så tvinger vi alle studerende til at få feedback uden de har bedt om det. Hvilket er spild af undervisers tid, f.eks. hvis studerende møder uforberedt op.

The following two tabs change content below.

Peter Lykkegaard Hansen

Nyeste indlæg af Peter Lykkegaard Hansen (se alle)