![]() |
Foto: Studenterrådet ved Aarhus Universitet |
Studerende står i kø på Aarhus Universitet for at få obligatorisk feedback på alle opgaver.
– Det er et antiklimaks og umotiverende, når man afleverer en opgave og ikke får andet end karakteren. Det er ligesom om processen ikke er afsluttet, for der er stadig en række spørgsmål, man ikke får svar på. Hvordan forbedrer jeg mig, og hvordan bliver jeg mere dannet og udvikler mig?
- Studerende ved Aarhus Universitet skal have krav på skiftlig feedback på alle opgaver
- Alle studiegrupper skal have tilknyttet en ’forsker-mentor’
- De faglige miljøer skal tildeles ekstra midler til forbedring og udvikling af konstruktiv feedback-praksis på Aarhus Universitet
– Jeg er skeptisk over for, at alle skal have lige meget feedback. Jeg vil helst have, at der bruges ekstra ressourcer på dem, der har mest brug for det. Der er ret omfattende feedbackmuligheder i dag, og der er måske kun 40 procent, der udnytter dem.
– I dag kan studerende, der ønsker at få feedback, også få det. Men indfører vi et krav, så tvinger vi alle studerende til at få feedback uden de har bedt om det. Hvilket er spild af undervisers tid, f.eks. hvis studerende møder uforberedt op.
Peter Lykkegaard Hansen
Nyeste indlæg af Peter Lykkegaard Hansen (se alle)
- Kom på Harvard med kronprins’ legat - 4. september 2015
- Poul Erik Mouritzen går på pension - 31. august 2015
- Studielederens velkomst 2015 - 31. august 2015